Szkolenie Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem – poziom I i II to moduły realizowane w ramach autorskiego Studium Pracy z Rodziną w Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach, opracowanego przez Jolantę Bylicę. Studium jest kursem przegotowującym do pracy z rodziną w różnych obszarach i składa się z oddzielnych szkoleń, które można wybierać w zależności od potrzeb i zainteresowań. Dlatego też na moduł Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem – cz. I mogą już zapisywać się absolwenci kursu zaawansowanego TSR, realizowanego w każdym ośrodku akredytowanym przez PSTTSR.
D 1. Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem –cz. I
Celem szkolenia jest wzmocnienie oraz rozwój umiejętności terapeutycznych i pomocowych w pracy z nastolatkiem oraz jego rodzicami, z uwzględnieniem specyfiki okresu dojrzewania oraz wyzwań, jakich doświadcza współczesna młodzież (np: samotność, niestabilność relacji, trudności w określeniu sensu życia, kryzys autorytetów, lęk przed stanem i przyszłością świata, trudności w rodzinie).
Dzięki szkoleniu:
- poznasz świat współczesnego nastolatka oraz wyzwania i trudności z jakim się zmaga
- dowiesz się, jak towarzyszyć nastolatkowi, aby pomóc mu nazwać to co jest dla niego ważne, czego chce i pragnie
- dowiesz się, kiedy i jak włączać w proces terapeutyczny ważne osoby z otoczenia nastolatka
- poznasz oraz przećwiczysz metody oraz techniki pomocne w identyfikowaniu potrzeb klienta oraz budowaniu oczekiwanej przyszłości zgodnie z nurtem TSR
- dowiesz się, jak reagować, kiedy pojawia się milczenie, odpowiedź „Nie wiem” lub „Nic się nie zmieni”
- dowiesz się, kiedy interweniować, włączając rodziców i specjalistów
- zobaczysz sesję na żywo z nastolatkiem
Ilość godzin: 20
Celem szkolenia jest wzmocnienie oraz rozwój umiejętności terapeutycznych i pomocowych w pracy z nastolatkiem doświadczającym zjawiska określanego depresją, samouszkodzeń, myśli samobójczych czy eksperymentowania z odżywianiem.
W Polsce, w 2021 roku, blisko 1500 dzieci i nastolatków podjęło próby samobójcze, ponad 120 zakończyło się śmiercią.
Jak pomóc młodemu człowiekowi poznać i nazwać swoje potrzeby? Jak dawać mu poczucie, że dostaje, nie traci, w procesie nazywania i wprowadzania preferowanych zmian. Jak wspierać w budowaniu sensu życia? Jak towarzyszyć w przeżywanym bólu i cierpieniu, poczuciu bycia niezrozumianym, paraliżującej samotności? Jak pomagać w budowaniu poczucia wpływu i mocy, nadziei na zmianę, wizji preferowanej przyszłości?
Dzięki szkoleniu:
- poznasz model holistycznego wsparcia nastolatka doświadczającego trudności takich jak: przeżywane lęki, alienację, samookaleczenia, myśli samobójcze, eksperymentowanie z jedzeniem
- zobaczysz sesję demo z nastolatkiem w sytuacji kryzysowej
- dowiesz się, kiedy i jak włączać w proces terapeutyczny ważne osoby z otoczenia nastolatka
- omówiony zostanie model interwencji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia nastolatka
- poznasz oraz przećwiczysz metody oraz techniki pomocne w pracy z klientem doświadczającym bólu, cierpienia oraz braku nadziei na zmianę
Ilość godzin: 20
W tym szkoleniu mogą wziąć udział absolwenci szkolenia “D1. Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem – poziom I.”