Do wyzwań związanych z okresem dojrzewania nastolatka, dołączają kolejne – izolacja, samotność, niestabilność relacji, trudności w określeniu sensu życia, kryzys autorytetów, lęk przed stanem i przyszłością świata, trudności w rodzinie. Dla wielu nastolatków to bardzo trudny czas. Szukają i znajdują różne sposoby oraz strategie na radzenie sobie z trudnościami, na łagodzenie doświadczanego napięcia i bólu. Dynamicznie rośnie w tej grupie wiekowej liczba oraz stopień samookaleczeń, prób samobójczych oraz samobójstw. Oddziały psychiatryczne są przepełnione – ich pacjenci trafiają także do naszych gabinetów.
Czy rozumiemy świat oraz narrację współczesnego nastolatka? Jak pomóc młodemu człowiekowi poznać lub doprecyzować jego potrzeby? Jak wspierać go w poszukiwaniu sposobów ich adresowania? W jaki sposób towarzyszyć w projektowaniu preferowanej przyszłości, czasami nawet „jakiejś” przyszłości? Jak pomoc mu poczuć się zrozumianym lub/i akceptowanym? Jak włączyć ważne osoby z otoczenia nastolatka w proces terapeutyczny? To będą główne obszary szkolenia. Przybliżony zostanie świat nastolatka, omówione zostaną trudności z jakimi się mierzy, zaprezentowane oraz przećwiczone zostaną techniki oraz narzędzia TSR, w tym autorskie, jako inspiracje do zastosowania w procesie terapeutycznym.
Szkolenie realizowane będzie modułowo – wprowadzenia merytoryczne, omawianie oraz praktykowanie technik oraz narzędzi, wymiana doświadczeń, podsumowania. Zaprezentowane będą także fragmenty sesji terapeutycznych.