Współcześnie u coraz większej ilości osób, zarówno dzieci jak i dorosłych, diagnozuje się spektrum autyzmu. Mimo rosnącej świadomości w społeczeństwie nadal obserwowana jest ogromna potrzeba rozwijania wiedzy wśród terapeutów, konsultantów o tym, w jaki sposób skutecznie komunikować się z klientem atypowym, jak towarzyszyć w procesie rozwoju, zmian, a także jak wspierać w satysfakcjonującym funkcjonowaniu w codziennym życiu.
W podejściu TSR znajdziemy wiele elementów, użytecznych w pracy z osobami ze spektrum m.in. postawa niewiedzy; przyjęcie normatywności klienta; uczenie się jego języka, żeby lepiej zrozumieć świat klienta; odkrywanie mocnych stron klienta i tego, co działa, aby wspierać rozwój; koncentrowanie się na indywidualnych potrzebach i rozwiązaniach klienta osadzonych w kontekście wiedzy terapeuty na temat funkcjonowania osoby ze spektrum;
W trakcie szkolenia omówimy rozumienie zjawiska nazywanego spektrum autyzmu zgodnie z wytycznymi ICD-11. Omówimy praktykowane przez nas metody pracy z osobą atypową oraz formy jej wspierania – w oparciu o założenia TSR, korzystając z komunikacji opartej na empatii.